Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (3)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Капіца М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Капіца М. І. 
Розвиток наукових основ удосконалення систем утримування тягового рухомого складу : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.22.07 / М. І. Капіца; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. трансп. ім. В. Лазаряна. - Д., 2010. - 39 c. - укp.

Розроблено методологію визначення раціональних систем утримування. Надано модель розрахунку раціонального утримування парку тягового рухомого складу (ТРС) з врахуванням обсягів і технології відновлювальних робіт. Досліджено інженерно-економічну модель визначення раціонального утримування ТРС. Встановлено модель диференційних включень для визначення характеристик раціональних межових значень параметрів діагностування. Вдосконалено аксіоматику теорії відновлення. Розглянуто задачу побудови раціональної системи планових відновлень з лінійною інтенсивністю відмов як задачу векторної оптимізації. Висвітлено математичну модель розрахунку витрат ресурсів з врахуванням можливостей ремонтної бази та прийнятої технології ремонту для оцінки ефективності системи утримування локомотивів. Встановлено математичну модель визначення стану парку локомотивів з врахуванням статистичних даних знаходження локомотивів у різних станах протягом доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О23-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА371986 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Капіца М. І. 
Оцінка моделей технічного обслуговування та поточних ремонтів тягового рухомого складу при неповній інформації / М. І. Капіца // Залізн. трансп. України. - 2013. - № 3/4. - С. 45-47. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянутий метод порівняння моделей технічного обслуговування та ремонту ТРС дозволяє аналізувати надійність ТРС, що знаходиться в експлуатації, до відмови за відсутності інформації або коли відома лише одна точка функції розподілу "життєвого циклу" ТРС. І так само визначити оптимальний план діагностичних перевірок ТРС, тобто їх кількості та моменти виконання. Наведене порівняння двох моделей технічного обслуговування та ремонту ТРС у разі обраного обсягу вихідних даних вказує на можливі варіанти прийняття раціональних заходів (рішень) під час організації планів діагностичних перевірок.


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-08

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гончаров О. М. 
Розподіл вимог щодо надійності вузлів та агрегатів тягового рухомого складу / О. М. Гончаров, М. І. Капіца // Залізн. трансп. України. - 2013. - № 1. - С. 13-15. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто питання з пред'явлення вимог до надійності окремих вузлів та агрегатів тягового рухомого складу (ТРС) на етапі ескізного проектування для випадку, коли вимоги по надійності ТРС в цілому відомі.


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-021.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Боднар Б. Є. 
Визначення сили тяги локомотива з урахуванням нерівномірності навантаження колісно-моторних блоків / Б. Є. Боднар, М. І. Капіца, Д. М. Кислий // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2013. - № 6. - С. 63-71. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто найбільш поширені способи визначення сили тяги локомотива. Рішення задач тягових розрахунків передбачає визначення сил, що діють на поїзд у кожній точці шляху. Під час вибору раціональних траєкторій руху поїзда й у разі розробки режимних карт ведення поїзда необхідно визначати фактичне значення сили тяги локомотива. З урахуванням різних факторів, значення потужності ТЕД локомотива можуть мати значну різницю. Мета дослідження - вдосконалення системи оперативного визначення сили тяги локомотива під час тягових розрахунків по електричним параметрам ТЕД за рахунок урахування нерівномірності навантаження КМБ. Запропоновано методику визначення сили тяги електровозів та тепловозів з електричною передачею, в основу якої покладено одержання первинних даних про режим роботи тягових електричних двигунів постійного струму. Наведено датчики й схему їх включення в електричну схему тепловоза для одержання даних у цифровому вигляді й оперативного розрахунку режиму роботи кожного тягового електродвигуна, а також визначення сили тяги локомотива. Проведено експериментальне дослідження системи визначення сили тяги на тяговому електродвигуні ЕД-105. Проведено порівняння електричної та механічної потужностей електродвигуна. Запропоновано систему оперативного визначення сили тяги локомотивів, яка враховує змінні електромеханічні фактори колісно-моторних блоків і збільшує точність розрахунків. Система є складовою частиною бортового комплексу визначення енергоефективних режимів ведення поїздів та забезпечує визначення прискорюючих та сповільнюючих сил.


Індекс рубрикатора НБУВ: О23-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Боднар Б. Є. 
Визначення енергозаощаджуючих режимів розгону поїздів / Б. Є. Боднар, М. І. Капіца, А. М. Афанасов, Д. М. Кислий // Наука та прогрес трансп. Вісн. Дніпропетр. нац. ун-ту залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. - 2015. - № 5. - С. 40-52. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розглянуто способи рушання з місця та набору швидкості поїзда. Тягові розрахунки з визначенням енергозаощаджуючих траєкторій передбачають пошук раціональної залежності витрат енергоресурсів від часу ходу поїзда. Під час вибору енергозаощаджуючих траєкторій руху поїзда та при розробці режимних карт ведення поїздів необхідно враховувати змінні параметри, такі як: профіль ділянки, масу складу, серію локомотива та ін. Розглянуто одержання енергозаощаджуючої функції управління тягою при рушанні та розгоні з метою зменшення питомих витрат енергоресурсів за рахунок удосконалення алгоритму розрахунку багатоваріантних траєкторій руху поїзда. Запропоновано методику вибору енергозаощаджуючої траєкторії руху при розгоні поїзда та управлінні потужністю електровозів і тепловозів із електричною передачею, в основу якої покладено математичні методи рівномірного пошуку та параметричної оптимізації. Для змінних параметрів складу та поїзної ситуації побудовано двохпараметричну функціональну залежність управління потужністю локомотива та аналітично визначено ефективність запропонованого алгоритму. За результатами роботи одержано енергозаощаджуючу функцію управління тягою, яка залежить від маси складу та ухилу. На відміну від існуючих розробок раціонального ведення поїздів дана функція потребує значно менше машинного часу при високій точності розрахунків, що надає можливість її впровадження в бортову систему керування локомотивом та економії енергоресурсів. Експериментально визначений вченими алгоритм, який є складовою частиною бортового програмного комплексу визначення енергозаощаджуючих режимів ведення поїздів, сприятиме зниженню витрат енергоресурсів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-011

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Капіца М. І. 
Оновлення парку маневрових тепловозів пароакумуляторним тяговим рухомим складом / М. І. Капіца, М. І. Мартишевський, О. Ю. Сербулов // Залізн. трансп. України. - 2017. - № 4. - С. 30-38. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Викладено детальне обгрунтування доцільності експлуатації безтопкових паровозів на території України. Розглянуто можливість часткової заміни маневрового парку локомотивів на пароакумуляторні локомотиви на ПАТ "Укрзалізниця" та експлуатація їх на території промислових підприємств. Впровадження пароакумуляторних локомотивів надасть змогу відмовитись від витрат дизельного палива на маневрову роботу та зменшити вартість "життєвого циклу" локомотива як транспортної одиниці.


Індекс рубрикатора НБУВ: О23

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Капіца М. І. 
Залізнична станція, як єдиний транспортно-енергетичний вузол / М. І. Капіца, М. І. Мартишевський, О. Ю. Сербулов // Залізн. трансп. України. - 2018. - № 1. - С. 66-71. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Викладено обгрунтування економічної доцільності організації на залізничних станціях України транспортно-енергетичних вузлів (ТЕВ) з експлуатацією спеціальних пароакумуляторних тягово-маневрових машин (СТММ ПАЛ 9П). Впровадження ТЕВ надасть змогу суттєво знизити собівартість виконуваної на залізничних станціях маневрової роботи шляхом ліквідації цільових витрат дизельного палива на її виконання через впровадження альтернативних видів палива.


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Капіца М. І. 
Підвищення об'єктивності оцінки транспортної роботи тягового рухомого складу залізниць / М. І. Капіца, М. І. Мартишевський, О. М. Гончаров // Залізн. трансп. України. - 2019. - № 4. - С. 13-18. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проведено аналіз прийнятих одиниць виміру виконуваної транспортної роботи, показано, що на практиці не враховується виконувана тягова робота в частині подолання різниці між потенціальною енергією одного й того поїзда в пункті його відправлення і в пункті прибуття. Вказано на недоліки оцінки важкості профілю і траси шляху в теорії тяги поїздів користуються за віртуальними (еквівалентними) характеристиками, до яких відносяться і віртуальний коефіцієнт важкості ділянки шляху (коефіцієнт складності), що включає до свого визначення відношення обсягів витраченої механічної роботи. Запропоновано впровадження додаткової (паралельної) одиниці вимірювання виконаної транспортної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Капіца М. І. 
Підвищення об'єктивності оцінки транспортної роботи тягового рухомого складу залізниць / М. І. Капіца, М. І. Мартишевський, О. М. Гончаров // Залізн. трансп. України. - 2019. - № 4. - С. 13-18. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проведено аналіз прийнятих одиниць виміру виконуваної транспортної роботи, показано, що на практиці не враховується виконувана тягова робота в частині подолання різниці між потенціальною енергією одного й того поїзда в пункті його відправлення і в пункті прибуття. Вказано на недоліки оцінки важкості профілю і траси шляху в теорії тяги поїздів користуються за віртуальними (еквівалентними) характеристиками, до яких відносяться і віртуальний коефіцієнт важкості ділянки шляху (коефіцієнт складності), що включає до свого визначення відношення обсягів витраченої механічної роботи. Запропоновано впровадження додаткової (паралельної) одиниці вимірювання виконаної транспортної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
10.

Капіца М. І. 
Розробка електронної частини комплексу для визначення технічного стану циліндропоршневої групи дизеля / М. І. Капіца, Д. В. Бобирь, Д. М. Кислий, А. Р. Богомолов // Залізн. трансп. України. - 2022. - № 1. - С. 26-34. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Мета та завдання наведених у статті досліджень - розробка апаратно-програмного комплексу для визначення технічного стану циліндропоршневої групи, що забезпечить зменшення витрат матеріальних ресурсів та часу на виконання операцій з її технічного діагностування, зменшення часу простою на всіх видах ремонтів, в тому числі позапланових, та забезпечення відповідного рівня безпеки руху рухомого складу. Розроблено методику визначення технічного стану циліндропоршневої групи, яка базується на застосуванні математичних методів інтерполяції, системного аналізу, теорії двигунів внутрішнього згоряння та засобів програмування електронних контролерів. В ході виконання даного дослідження виконано огляд та аналіз характеристик різних типів датчиків масової витрати повітря. На підставі характеристик датчиків масової витрати повітря та з урахуванням їх недоліків розроблено комплекс, призначений для визначення масової витрати повітря, який буде забезпечувати реалізацію поставлених задач з нерозбірного технічного діагностування циліндропоршневої групи та написано програму керування контролером, який забезпечує опитування датчиків масової витрати повітря та визначення значення параметрів технічного діагностування циліндропоршневої групи. Розроблено метод нерозбірного діагностування силової енергетичної установки за втратами свіжого заряду в циліндрах дизеля. На відміну від існуючих методів нерозбірного технічного діагностування застосування даного апаратного комплексу при технічному діагностуванні циліндропоршневої групи потребує значно менше машинного часу при високій точності розрахунків, що дає можливість значно скоротити витрати часу на виконання технологічних операцій з технічного діагностування та підвищити економію матеріальних, людських та енергоресурсів.


Індекс рубрикатора НБУВ: О235.4-082.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15098 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського